Binarka z PERLu??

Jaromir jrn na seznam.cz
Úterý Listopad 15 09:57:32 CET 2005

Jiri Kortus napsal(a):
> Zdravim,
>
> pouzivam skripty v PERLu slouzici k ovladani iptables. Problem je v
> tom, ze PERL je interpretovany a pri velkem mnozstvi zpracovavanych
> informaci mu trva znacne dlouho, nez obcerstvi cele iptables (je to i
> spatnou koncepci skriptu, ale to je vec jina, nejsem jejich tvurce a
> jen to potrebuji nejak urychlit :). Moznost urychleni by byla pouzit
> tyto skripty zkompilovane do binarni podoby. Je nejaka moznost, jak
> zkompilovat do binarky PERLove skripty?
>
> Predem dekuji za rady
>
> jk

Kdysi jsem se tim prodiral kdyz jsem studoval jak funguje jadro Perlu.
Obavam se, ze to v podstate vubec nejde. Protoze Perl je rekurzivni
interpret (myslim cisty prevod do nativni binarky). Ja sam mam nejake ty
konvertory do binarky ale je to vzdycky to same.. cca 500kb jadro
interpretu zabalene i se scriptem do jedne 'binarky'.
Co se tyce rychlosti.. Nevybavuji si nazev, ale nejaka do cestiny
prelozena O'Reilly publikace na to tema pise a jak si pamatuji:

a] spusteni trva dele (musi se vybudovat cele prostredi v pameti)
b] zpracovani je asi o 5% pomalejsi nez cisty C kod.
problem a] se da resit persistentnosti.

Obecne se prikladam k nazorum kolegu, ze uzkym hrdlem bude samotny OS
(iptables..) Kdysi jsem to resil na freebsd firewallu a tam jsem
rozdelil pravidla do ucelenych samostatne pouzitelnych mensich bloku.
Nejdrsnejsi reseni je zabrzdit sitovej adapter na dobu zmeny..

Jaromir Nemecek