Prehravac zvuku?

Michal Čihař michal na cihar.com
Úterý Listopad 15 15:04:56 CET 2005

Zdravím

Moderní? Nevím, já používám mpd <http://musicpd.org/>

> Moje pozadavky jsou zhruba tyto:
>
> - 100% funkcni prehravani pres ALSA (treba xmms neumi prehravat
> 	na virtualni zvukovky nadefinovane v ~/.asoundrc).

Ano, používá to libao.

> - podpora OGG a pripadne i MP3, nejlepe vcetne streamovani z
> internetovych "radii".

OGG i MP3 ano, neumí to WMA.

> - standardni okno (ne jako xmms ktere si dela jakoby dekorace window
> 	manageru samo), nebo pripadne (lepe) applet do GNOME panelu.

Záleží na vybraném klientovi, ale ty co používám tak vypadají.

> - male naroky na pamet i pri velkem archivu zvuku (rhythmbox si pokud
> 	vim drzi v pameti seznam vseho vcetne metadat, coz muze jit
> 	fakt do zavratnych velikosti:
> 	http://www.livejournal.com/users/kernelslacker/21156.html

Démon mi žere asi 6MB s 30GB dat, GNOME klient asi 10MB.

> - podpora playlistu (aspon m3u), podpora pro "prehravej nahodne
> skladby z tohoto podstromu", aniz bych z toho podstromu musel rucne
> vyklikavat playlist.

Má to vlastní databázi, m3u to asi nepodoruje (tedy nevím o tom), ale
nikdy mi to nechybělo. Přidat podstrom a přehrávat náhodně není
problém.

> - pouzite prostredi: GNOME, v horsim pripade GTK+. Rozhodne nechci
> 	drzet v pameti jeste KDE (cili asi Amarok ne).

Klienti jsou mimo jiné pro GNOME i čistě GTK.

> - podpora reakci na klavesy (nebo jine vzdalene ovladani) - chtel
> bych aby se ta vec dala ovladat temi "multimedialnimi" klavesami co
> mi vnutili ke klavesnici :-)

Command line klient se dá spouštět na klávesy (já to tak mám přes ACPI).

--
    Michal Čihař | http://cihar.com