iptables PREROUTING/POSTROUTING

Slavek Banko slavek.banko na axis.cz
Úterý Listopad 15 23:51:26 CET 2005

1. Pokud provedete DNAT, tak se to netýká zdrojové adresy. Pokud tedy
<cas> neprovede ještě SNAT, tak na <ev1> budou přicházet pakety s původní
zdrojovou adresou == povolit na <ev1> jen pakety z <cas> by nestačilo.

2. Druhé pravidlo mi nepřipadá v pořádku:
 iptables -t nat -A POSTROUTING -p tcp -s <ev1> --source-port 25 -j SNAT
 --to-source <cas>

Pokud pravidlo mělo zajistit, aby na <ev1> přicházely pakety se zdrojovou
adresou <cas>, pak je chybně. Ostatně proto můj původní dotaz, jak je
zajištěna zpáteční cestu paketu... Pokud se o to měl postarat uvedený
SNAT, pak by měl být:

  iptables -t nat -A POSTROUTING -p tcp -m tcp --dport 25
    -d <ev1> -j SNAT --to-source <cas>

Pokud bude použito toto pravidlo, pak již opravdu bude stačit na <ev1>
povolit příchozí pakety jen z <cas>.

Slávek.