Linux QoS pro VoIP - kdo to pouziva?

Vasek Stodulka xvasek na gmail.com
Středa Listopad 16 13:57:52 CET 2005

On Wed, 16 Nov 2005 06:27:10 GMT, Oqak <node.ch na centrum.cz> wrote:

>  Primárně by mi bohatě stačilo řešit situaci, kdy linka má kolísání max.
>  512K az 2048K a ta priorita provozu by zajistila prednost voip treba na
>  ukor zastaveni ostatniho zahlcujiciho (ftp, p2p, ougoing SMTP) provozu.
>
>  To snad JE RESITELNY a to od zacatku chci resit. Ale jak se dozvidam,
>  musim vsechno nastudovat a vyzkouset sam.

	Pokud rychlost od providera kolísá mezi 512 a 2048, tak to řešit
nejde. A není to kvůli tomu, že Linux je pro programátory, ale kvůli tomu,
že problém je někde venku. CBQ ani ESFQ ani HTB tady nebudou fungovat.

	Pokud je kolísání tak výrazné, je jedinou možností řešit to u
providera, což nemusí být úplně nereálné. Navíc to efektivně řeší Váš
problém bez potřeby něco dalšího studovat. :)

>  Inu linux neni pro usery, ale pro programatory :-)

	Tady v tomto kontextu to platí spíš o QoS --- bavíme se o principech
a ne o OS. Pak se s tím dá se záměnou slova "programátor" za "zkušený
správce" souhlasit...

--
Vašek Stodůlka
tel.: +420 608 200 860