SSH - použitý port (bezpečnost)

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Sobota Listopad 19 14:01:19 CET 2005

On Sat, Nov 19, 2005 at 01:31:23PM +0100, Premysl Hruby wrote:

> Ja bych z toho zase takovy problem nedelal, protoze sshd se spousti pri
> bootu (nebo treba upgrade, ale to je natolik specificka situace, ze si
> to muzu ohlidat) kdy mam jistotu ze mi do toho nebude rypat jeste nekdo
> jiny. A navic nam proti tomuhle (pravda jenom detekce zmeny) pomuze
> fingeprint ssh klice servru (pokud jsme se tam jiz jednou pripojili nebo
>  si ho pamatujem :-) ) takze na takovy podvrh by se prislo.

Nikdy nevis:
      while( NOT bind na 2233 ) moc necekej;
a tady uz jsme bindnuty :). Adminovy to ssh jednou muze umrit treba
ten clovek zapraska pamet uplne uplne, a pak spusti milion pripojek ssh
a treba to sshd oomkiller rozdrti. Tim padem se tvuj skript povesi na
2233, nasimuluje nejake male piskoviste a admin se prihlasi.

A nejde jen o umyslne shozeni sshd. Staci, kdyz se bude restartovat kvuli
upgradu baliku nebo zmene konfigurace. Pri pouziti toho drastickeho
cyklu se tam uzivatelsky program povesi temer ihned a nezli to admin
zjisti proc mu sshd odmita nabehnout muze se tam prihlasit nekdo jiny.

-- Dalibor Straka