Vypnuti ipv6 pro resolver

Vasek Stodulka xvasek na gmail.com
Středa Listopad 23 18:14:10 CET 2005

On Wed, 23 Nov 2005 17:52:55 +0100, Krištof Petr <kristof.p na fce.vutbr.cz> wrote:

>  Ja jsem pred casem resil zmenu poradi resolvovani.
>
>  System byl FC-4 a nejdriv se posilal dotaz na A a potom na AAAA.
>  Ja jsem to potreboval naopak. Zadne sachovani s nsswitch nepomahalo,
>  protoze opsna dns6 je vysledek nejakeho patche pouziteho jenom na Suse.
>  Vsechy navody, ktery jsem vygoogloval nezabraly.
>
>  Nakonec pomohlo zmenit v resolv.conf definici
>  "nameserver 127.0.0.1" na "nameserver ::1"

	:)

	Na to je optiona přímo v resolv.conf, viz man resolv.conf. Jenom mám
problém v tom, že ji tam nemám uvedenou a chová se to dříve popsaným
způsobem. Žádná antioptiona tam není, teda aspoň v manuálu.

               inet6  sets RES_USE_INET6 in _res.options.  This has the
                     effect of trying a AAAA query before an A query inside
                     the gethostbyname() function, and of mapping IPv4
                     are found but an A record set exists.

	Co dalšího je zvláštní tak třeba ping zkouší jenom ipv4 adresu,
aptitude a apt naopak ipv6 a pak teprve ipv4, takže to možná až tak úplně
s resolverem nesouvisí a bude v tom nějaká další finta. Na druhou stranu
na ping po ipv6 je ping6, z čehož mi dohromady plyne, že tomu nerozumím. :)

--
Vašek Stodůlka
tel.: +420 608 200 860