Aky filesystem na maildir?

Peter Surda surda na shurdix.com
Čtvrtek Listopad 24 02:34:43 CET 2005

On Thu, 24 Nov 2005 02:11:44 +0100 Pavel Raus <linuxcz na cpan.cz> wrote:

>Zdravim
Ahojky,

>tam je nejvetsi problem velky pocet souboru. Pred asi rokem jsem resil
>podobny problem a nejlepe mi z toho vysel XFS. Ale nemyslim, ze reiserfs by
>byla spatna volba.
Ja som si to povodne tiez nemyslel a ako som pisal, okrem tych backupov nemam
problemy. Nakoniec som reiserfs teda nechal a filesystemy resizol.

>Mimochodem ... ten cas mi prijde velmi rozumny.
No, jednoduchymi testami som zistil, ze za to zrejme moze atime, tak po migracii
mountujem /var s noatime. Mne ten cas teda vobec rozumny nepride, aby 50MB
archiv vytvaral hodinu je dost prehnane. Hlavne ked pri tom nie je badat nijaky
bottleneck, len to dlho trva.

Inac dost ma zarazil dramaticky rozdiel medzi nasledovnymi prikazmi:
find /var/mail/surda na shurdix.com/.2005.linux.cz|wc
find /var/mail/surda na shurdix.com/.2005.linux.cz -mtime -10|wc

Ked nebol v kesi, ten prvy mu trval asi 4 sekundy, ten druhy 2 minuty. S noatime
to vyzeralo rychlejsie (nerobil som testy v uplne rovnakych podmienkach takze sa
neodvazujem presne kvantifikovat).

Apropo, vie niekto ktore programy potrebuju ku svojej funkcnosti, aby filesystem
podporoval atime? Jedine, na co sa pamatam, je ze mutt to v istej konfiguracii
potreboval na zistovanie, v ktorom boxe su nove mejly.

>Pavel Raus
S pozdravom,
Peter

--