ADSL modem Sagem Fast 840 v Linuxu - vyřešeno - ale nový problém s routováním

=?UTF-8?Q?Michal_Ka=B9par?= mkaspar na it-media.cz
Neděle Listopad 27 17:57:00 CET 2005

On Sun, Nov 27, 2005 at 10:27:22AM +0100, Martin Šanda wrote:
> Problém vyřešen.
> Bylo to triviální. Prohodil jsem kabely na spliteru ;o)

Arghh. No vidíte. Tohle se mi totiž stalo taky a úplně sem na to
zapomněl.

> Teď, ale řeším jiný problém.
> Naprosto se mi nedaří přimět systém, aby routoval i na jiné počítače.
> Nevím úplně přesně, jestli mám routovat ppp0, nebo eth1.
> Možná by bylo lepší přecejenom sehnat ethernetoný adsl modem. Tohle usb
> šidítko je takové "nepolapitelné"...

Není potřeba. Default route by Vám to mělo nastavit přes ppp0 samo. Pak
musíte (jak už tu někdo napsal) povolit ip forwarding a potom nastavit
nat v iptables jako maškarádu (-t nat -A POSTROUTING -o ppp0 -j
MASQUERADE) + nějakou ochranu ve FORWARD... Předpokládám tedy, že jste
myslel, že přes to chcete na Internet i z jíných počítačů.

--
Michal Kašpar