Debian testing i386 vs. AMD64

Jan Houstek Jan.Houstek na mff.cuni.cz
Pondělí Listopad 28 14:50:48 CET 2005

NOVOGEAR novogear na novogear.cz wrote:
> Planuji na jeden novy server nainstalovat Debian.
> Protoze to bude server, ktery nebude dostupny z
> internetu a bude na nem nainstalovany jen zaklad +
> samba a obsahuje hardware (RAID) ktery soucasna stable verze
> nepodporuje, tak jsem uvazoval ze pouziji verzi testing.

Nic proti tomu, ale jestli to je jediny duvod, proc testing, tak bych to
resil spis vymenou kernelu (napr. za verzi z testingu).

> Procesor je Intel Xeon Dual Core proto jsem chtel pouzit
> port pro AMD64, tj. pro 64bit procesory, ktera funguje i
> s timto procesorem.

Funguje, ale na vetsinu veci vyrazne pomaleji, nez 32bit verze. EM64T je
podivny bastl a neda se s nativnim AMD64 srovnat. Pokud za kazdou cenu
chcete 64bit od Intelu, poridte si Itanium (i kdyz ani to nemusi byt
vyhra :)

> Je mi jasne ze by tam mela byt verze stable, ale ja prece jen
> preferuji novejsi verze a stejne bych to musel cele prekopavat
> kvuli podpory RAIDU.

Co to je za tak specialni radic, ze je kvuli nemu potreba "cele prekopavat"?

> Nebo plati ze testing na server rozhodne ne?

Pouzit se da, ale musite si byt vedom toho, ze tu vec pouzivate k jinemu
ucelu, nez ke kteremu je urcena. Testing je *vyvojova* vetev Debianu pro
vyvojare a testery, a jeji primarni cil je jednou za cas vyprodukovat
stable.

Jinak opatrne, otazky zda je xy vhodne na server, koncivaji dlouhymi
vlakny plnymi nadavek.

-- Honza Houstek