Debian testing i386 vs. AMD64

Petr Balas petr-news na balas.cz
Pondělí Listopad 28 14:52:07 CET 2005

NOVOGEAR novogear na novogear.cz wrote:

> Planuji na jeden novy server nainstalovat Debian.
> Protoze to bude server, ktery nebude dostupny z
> internetu a bude na nem nainstalovany jen zaklad +
> samba a obsahuje hardware (RAID) ktery soucasna stable verze
> nepodporuje, tak jsem uvazoval ze pouziji verzi testing.

Nestacil by stable plus prekompilovat si novejsi jadro?
BTW SW RAID rulez :-)

> Procesor je Intel Xeon Dual Core proto jsem chtel pouzit
> port pro AMD64, tj. pro 64bit procesory, ktera funguje i
> s timto procesorem. Zarazil mne vsak tento blog na
> http://www.abclinuxu.cz/blog/bsd_blocek/2005/11/27/111000
> kde autor pro verzi AMD64 ma vyhrady.

Autor zna BSD a nezna Debian. Pokud by znal Debian tak jak zna BSD tak
nebude mit problemy.

> Myslite si ze mam pouzit port AMD64, nebo radeji zustat
> u i386 + mozna kompilace kernelu pro 64bit?

AMD86 port neznam.

> Napr. Ubuntu podle mne z verze testing vychazi, takze
> by to snad melo slapat, ale radeji bych tam mel ten Debian.

Testing jsem na svem domacim serveru provozoval bez problemu.

> Je mi jasne ze by tam mela byt verze stable, ale ja prece jen
> preferuji novejsi verze a stejne bych to musel cele prekopavat
> kvuli podpory RAIDU.

??? prekompilovat jadro a nic vic.

> Nebo plati ze testing na server rozhodne ne?

Problem testingu jsou nedostupne security updaty ale za firewallem to
nejspis nebude kriticke.

--
Petr Balas - petr at balas dot cz