Debian testing i386 vs. AMD64

Jan Houstek Jan.Houstek na mff.cuni.cz
Pondělí Listopad 28 16:02:06 CET 2005

Petr Stehlik wrote:
> [...]

Zkousel jsem na tom numericke vypocty (vesmes prace s velkymi maticemi)
a provozovat databaze (PostgreSQL a Oracle). Oboji meritelne pomalejsi
nez 32bit ve vsech testovanych scenarich.

Jedine, co bylo s EM64T rychlejsi, byla jakasi dost specificka numericka
uloha, ve ktere vetsinu prace zabrala evaluace hodnost Besselovych
funkci v komplexni promenne, pri pouziti Intel Fortran Compileru pro
EM64T byl vypocet proti verzi kompilovane a provozovane na 32bit systemu
asi o 10% rychlejsi.

> nedavno jsem se tu ptal, jak je na tom EM64T s rychlosti, a tak krutou
> odpoved ("vyrazne pomaleji nez 32bit") jsem nedostal. Znamena to, ze mam
> radeji instalovat 32bit verzi pro max. vykon? Mel jsem prosadit AMD :-|

Jo, to jste mel.

> BTW, s tou instalaci to planuju tak (mam mozna podobny server jako
> puvodni tazatel, jeho RAID totiz neni v 2.6.8 rozpoznany), ze dam etch a
> pak ho downgraduju na sarge.  Normalni by bylo sehnat sarge d-i s
> novejsim jadrem, ale nevygoogloval jsem.

Tak z hlavy me napadaji minimalene dve moznosti, ktere mi pripadaji
jednodussi

* nainstalovat system na neco, co instalator vidi (docasne pripojeny ATA
disk apod.) a po upgradu jadra to presunout na ten raid

* nabootovat nejake live CD, ktere ten RAID vidi, a nainstalovat system
pomoci debootstrap

-- Honza Houstek