Tisk, CUPS a ovladače

František Augusztin frantisek na augusztin.com
Neděle Říjen 2 08:47:44 CEST 2005

Jan Krajdl:
> Zdravim konferu.
> Pokoušim se rozchodit tisk s mojí tiskárnou HP DeskJet 540. Mám Gentoo a
> nainstaloval jsem CUPS (emerge cups), spustil a zjistil, že v něm jaksi
> nejsou ovladače. Tedy pár jich tam je, na deskjety je tam nějakej zřejmě
> obecnej (kterej sice pracuje, ale ne zrovna podle mých představ). Jiní lidé
> tvrdí, že po nainstalování CUPSu tam měli spoustu ovladačů... Kde tedy
> seženu ovladač pro CUPS na tuhle tiskárnu?

Nechcem byt na vas prilis zly, ale ak by ste boli pouzili google, tak na vas
vyskoci pri zadani klucoveho slova "CUPS HP DJ 540" ako prvy odkaz tato
stranka :

http://www.linuxprinting.org/show_printer.cgi?recnum=HP-DeskJet_540C

Tam mate uvedene "Recommended driver: hpijs"

Tak teraz prejdeme do konzoly a zadame "emerge -pv hpijs" a co nevidime ?

These are the packages that I would merge, in order:

Calculating dependencies ...done!
[ebuild  N    ] net-print/foomatic-db-engine-3.0.2  0 kB
[ebuild  N    ] net-print/hpijs-1.7.1  +cups +foomaticdb -ppds 909 kB

Dalej na tej stranke linuxprinting mate uvedene vsetky "ovladace", ktore
danu tlaciaren podporuju.

Nabuduce si prosim dajte tu namahu a aspon skuste nieco zadat do google.
Cele mi to zabralo aj s napisanim tohoto mailu asi 2 minuty.

S pozdravom

--
Frantisek Augusztin
frantisek na augusztin.com