format disku nejde! Ze by moc velky disk?

Oqak node.ch na centrum.cz
Neděle Říjen 2 17:25:24 CEST 2005

> Jeste pred tim (po pripojeni) ve vypise dmesg by mel kernel uvadet
> informaci o to samotnem disku. Jak je rozdelen co je to z jeho pohledu
> za zarizeni apod. (ty informace pak najdete i v adresari /proc).

Ano, to jsem tu posilal.

> Jde-li to tak se pokuste ten disk pripojit jinak nez jako USB zarizeni,
> mozna se pak dostanete dal.

Nejde to. Ale k jinym systemum (HW, OS Windows) si ty stejne disky mohu
pripojit pres SATA, PATA i USB a bez problemu!

Ted jsem pouzil MSDOS disketu, naformatoval a ejhle, bez problemu 300GB
FAT32 a pres USB.

$ df
Filesystem            1k-blocks      Used Available Use% Mounted on
/dev/root                  2752      2752         0 100% /
/dev/discs/disc0/part1292962048       480 292961568   0% /tmp/harddisk

Jenze FAT ma na tom systemu sve nevyhody, proc ho nechci (problemy se sambou
a zapisem, problemy s diaktitikou). Jenze pokud se mi nepodari objasnit
problem EXT3, tak nic jineho nezbyde.