samovolne_otevrene_porty_110,25,119

Peter Surda surda na shurdix.com
Pondělí Říjen 3 14:06:53 CEST 2005

On Mon, 03 Oct 2005 13:23:09 +0200 MartinK <martan.ufo na cbox.cz> wrote:

>Nainstaloval jsem RH9
To mi ako prilis dobry napad nepripada. S podporou to prilis ruzove nie je, skus
radsej nejaky aktualny redhati klon (napr. CentOS).

>a po oskenování stroje jsou otevřeny porty
>25
SMTP server

>110
POP3 server

>a 119.
NNTP server

>Nikde jsem nenašel jaký démon nebo služba mi je otevírá,
Radili ti nestat, ja pre doplnenie poradim lsof:
lsof -ni4TCP:25
lsof -ni4TCP:110
lsof -ni4TCP:119

Z toho zistis pid a potom cez ps aky program to je:
ps -uwp pid_ktore_ti_hore_vypisal

Uvedene prikazy som testoval priamo na RH9 takze to ist musi :-).

>Jestli to je stupidní dotaz, tak se omlouvám, ale jsem linuxová lama.
Vobec nie je stupidny, presne si povedal kde mas problem a co si skusal. A ze
nevies vsetko? Nikto nevie vsetko.

>Díky Martin
S pozdravom,
Peter