problem s arppingem

Petr Pisar petr.pisar na atlas.cz
Úterý Říjen 4 18:01:44 CEST 2005

Pavel Pivonka napsal(a):
> [...]
> Zařízení jsem kuchnul a našl jsem tam 2 portovou Intelku. To je jeden z
> důvodů, proč si myslím, že to MAC adresu má. Chtěl jsem na to jit
> arpingem, ale delam neco spatne :(
> Vse je zapojeno v HUBu.
>
> arp
> Address                  HWtype  HWaddress           Flags Mask Iface
> 192.168.10.21            ether   00:06:1B:CF:28:7C   C eth1        muj
> notebook
> 192.168.10.222           ether   00:11:43:E8:D4:06   C eth1
>
> arping -vvv -c5 00:06:1B:CF:28:7C
> This box:   Interface: eth0  IP: 193.86.109.60   MAC address:
Tak timhle arpingate vlastni sitovku. Popravde receno arping, ktery by
jako cil bral MAC adresu jsem jeste nevidel (teda myslim, ze jednou ano,
ale bylo to moc davno a kdo vi), obvykle bere IP adresu, kterou se snazi
ARP dotazem prelozit.

> a v tcpdumpi nic nevidím.
Protoze to kernel nepusti na sitovku, protoze vi, ze takova karta je na
mistnim uzlu.

> Arping není podmínkou. Jde mi o to
> 1) otestovat nějaký tool, který bude pingat na MACadresu
Jak pingat? Pokud vim, tak Ethernet zadny echo request -- respons nema.
arping je jen takovy trik, ktery vyuziva mapovani mezi IP a ether.
adresami. Pokud si vypnete IP prokotol na danem zarizeni, nebo vypnete
ARP protol, tak ani arpingem nic nezjistite.

> 2) zkusit ho pustit na MAC adresu, kterou jsem našel na té síťovce
> (napsanou)
Tak napr ip link set eth0 address 0:0:0:0:0:0  si MAC adresu muzete
zmenit (pripadne nejakym toolem zapsat do EPROMKy na sitovce), takze, co
je napsane na svabu, nemusi myt zadny vyznam.

> 3) zkusit tuto MAC najít nejakým broadcastem na MACadresy.
Ano, same jednicky (ci po staru same nuly) jsou brodcasova MAC adresa,
ale k tomu byste jeste musel pouzit napr. echo request zpravu na
broadcastovou IP.

(O, jak je krasny ping6 -I eth0 ff02::1 ;)

--Petr