Hledani uzkeho mista ve vykonu

Miroslav Suchy miroslav na suchy.cz
Středa Říjen 5 17:23:09 CEST 2005

Jan Kasprzak wrote:
> 	Zdravim,
>
> 	hodlam upgradovat HW nejakych stroju, kde bezi Linux, Apache,
> na nem ruzne aplikace v Perlu, a nekolik dalsich veci. Priblizne
> vim jaky hardware bych chtel, vim kolik penez na ten upgrade mam,
> ale potreboval bych lepe urcit, co je uzkym mistem stavajiciho systemu

Tak nad tim jsem nekolikrat taky premyslel a vzdy mi vyslo, ze je
levnejsi koupit "tu nadupanejsi" variantu, nez nad tim nekolik dni dumat.

Ale mel bych nekolik napadu, nevim zda uzitecnych, strilim od pasu:

Zkusit udelat cyklus s praznym telem a merit pocet cyklu za cas. Na to
by nemela mit vliv cache, ani rychlost pameti, takze by vam to mohlo
rict o vlastnim CPU.
Jenze nevim s cim to porovnat. Leda s pujcenym strojem/stroji. Nebo s
vykonem v noci. Ale co by vam to reklo?

Obdobne s pameti, zkouset cist nahodne vybrana slova z pameti. Kolik
jich prectete za casovy usek a kolik jich precte v dobe s malou zatezi v
noci (predpokladam, ze ho nemuzete uplne odstavit). Pokud bude rozdil
maly, tak v pameti neni uzke hrdlo.

Na mereni cache me nic nenapada.

Mirek Suchy

P.S. Ted me jeste napadlo, ze muzete zkusit ty blikajici Corsair pameti
a merit intenzitu svetla :)