odstraneni diakritiky z nazvu souboru

garabik-news-2005-05 na kassiopeia.juls.savba.sk garabik-news-2005-05 na kassiopeia.juls.savba.sk
Pondělí Říjen 10 14:27:17 CEST 2005

Jan Kasprzak <kas na fi.muni.cz> wrote:
> Josef Hrabec wrote:
> : Dobry den,
> : nemate nekdo typ na nejakou utilitu, pomoci ktere by sly odstranit ceska
> : diakriticka znamenka z nazvu souboru a adresaru?
> : Dival jsem se na convmv, ale ten umi prevadet z jednoho kodovani na druhe
> : a moznost, jak diakritku zrusit jsem zatim nenasel.
>
>        Neco jako
>
> for i in *
> do
>        mv "$i" "`echo \"$i\" | iconv -f utf-8 -t us-ascii//translit`"
> done

> [...]

pripadne by som este namiesto iconv dal konwert utf8-ascii,
ten ma transliteraciu o dost lepsiu a zvladne aj pripadne nejaku tu
azbuku bez toho aby tam dal otazniky

| Radovan Garabík http://kassiopeia.juls.savba.sk/~garabik/ |
| __..--^^^--..__    garabik @ kassiopeia.juls.savba.sk     |