EM64T, 32bit userland, jaky kernel?

Jan Houstek jan.houstek na mff.cuni.cz
Neděle Říjen 16 14:35:08 CEST 2005

On Sun, 16 Oct 2005, Dalibor Straka wrote:

> A to jsi volil mezi 1xAMD nebo 4xXeon EM64T, ze jsi sahl po intelu?

Nerejpej, fakt to ma dobre duvody. Vysvetlim treba nekdy u piva, zde to
je OT.

> Proste si priznej, ze te stve mit 64 bitu a "z mnoha duvodu" je nevyuzit
> ;o). Kdyz si tech 64bitu odmyslis a udelas vse ve 32bitech urcite
> nebudes mit zadne problemy. Pokud to nakombinujes muze se neco stat ;).
>
> Proc nemit 64bitu system a nektere veci pobezi ve 32bitech? Minimalne
> ruzne sifrovani muze byt vyrazne rychlejsi na 64bitech.

Ach jo, zacinam chapat Yenyovy pocity z odpovedi na uplne jinou utazku,
nez se clovek pta.

Ja tam proste chci mit pure32 system, jednak proto, ze mi tech 64 bitu v
tomto konkretnim pripade opravdu k nicemu nebude, druhak proto, ze se to
bude snaze udrzovat (mam jakysi system pro testovani a deployment, updaty,
vlastni repozitare a specialni baliky ... tohle vsechno bych musel
zdvojovat -- ale to je jeden z tech mnoha duvodu, ktere zde opravdu
*nechci* resit).

Zkus na chvili vzit jako fakt, ze chci a mam

* Intel zvladajici EM64T
* ciste 32bit userland
* 6 GB RAM

A proste me zajima, jake vyhody a nevyhody v takovem pripade ma x86 a
x86-64 kernel. Prosim konkretne -- ruznych mlhavych a neoverenych myslenek
mam dost vlastnich.

-- Honza Houstek