silene pomaly boot

Úterý Říjen 18 09:54:26 CEST 2005

kulich na mujmejl.cz wrote:
> Je to mozne ze je to tou cache...Ovsem disk je stary WD 2GB, coz mi nikde
> nevyreklamujou :)) Momentalne nemam cim ho nahradit abych t fakt
> vyzkousel, ale az si koupim novy tak to vyzkousim na tom co mi
> zbyde...zatim nezbyva nez cekat, ale kdybyste nekdo mel jiny navrh, cim by
> to mohlo byt, sem s nim :)

- pridajte viac RAM (zide sa vzdy)
- skontrolujte nastavenia BIOSu ci nemate zakazanu CPU internal a external
  cache (pripadne ich povolte)
- nechodte do Xov ale pozrite si "hdparm -viI /dev/hda" ci sa pouziva PIO
  alebo DMA
- ak mate nainstalovane smartmontools, pozrite si logy ci vam smartd o disku
  nieco nehovori. pripadne skuste "smartctl -a /dev/hda" co vam povie,
  pripadne "smartctl -t long /dev/hda"
- nainstalujte a zbehnite memtest
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines.