SuSE 9.3 a slabe zelezo - instalace

Martin Šanda martin.sanda na balustrada.cz
Pondělí Říjen 24 17:49:44 CEST 2005

Vážení a milí!

Pokouším se instalovat SuSE 9.3 na P 200 MMX, 32 MB RAM, 2 GB disk. Měl by
sloužit k propojení několika počítačů vzájemně a do Inetu přes ADSL. (pouze
proxy+FW, žádný poštovní server, Samba, atp)
Zde: http://portal.suse.cz/faq/systemove_pozadavky se píše, že 9.3 potřebuje
minimálně 128 MB RAM. Otázka zní, zda-li je to reálné minimum pro běh v
textovém režimu. (?) Připadá mi to příliš. Máte s tím někdo nějaké
zkušenosti?

Zkoušel jsem na HDD nainstalovat systém na jiném PC, ale pak při bootu vyhodí
chybovou hlášku, protože mu chybí jakýsi IDE ovladač.
Instalace na tom slabém stroji skončí záhy, zřejmě pro nedostatek paměti.
Přidat paměť se chystám, ale SIMMy jsou dnes natolik staré železo, že jsem ho
už nesehnal ani v bazaru (nevyplatí se prodávat), tak je to trošku složité.

Nějakou obstarožní verzi tam dát nechci, kvůli updatům, ještě jsem uvažoval o
nasazení nějaké specializované distibuce, ale nemám s tím žádné zkušenosti a
to, co jsem našel na webu je dostatečně nepřehledné na to, abych se tím
prokousával několik měsíců, které však nemám ;o)

PS: Dotaz pouze pro pana Shurdu ;o)
Hodí se na takové nasazení Shurdix?
Existuje nějaké howto v češtině/slovenčině?

--
S přáním mnoha dobrých věcí
Martin Šanda

Student DU na FF UK: http://udu.ff.cuni.cz
Redaktor časopisu Bratrská rodina: http://www.cb.cz/rodina/
HomePage: http://www.balustrada.cz/osobni/
Nezavirováno -> mým operačním systémem je Linux
Přiznávám, že 2 x 2 = 4 je výborná věc; máme-li však pochválit všechno, řekl
bych, že 2 x 2 = 5 je rovněž půvabné.
                                               Dostojevskij