X11 proxy

Roman Fordinal aben na webcom.sk
Středa Říjen 26 15:45:33 CEST 2005

Budujem tenkeho klienta a rozhodujem sa medzi NX a klasickym X11
protokolom.
X11 je dobre implementovana client/server architektura, takze nemam ziadne
problemy okrem dvoch:
- obcas dost vysoky traffic (flash v browseri, etc...)
- pri pade clienta mi padne cela session a rozrobena robota s rozhodenymi
  oknami, pootvaranymi aplikaciami je v haji. rovnako v pripade vypadku
  prudu, kedze je na UPS jedine desktop server

NX je vyborny napad, avsak ta implementacia mi nepripada zvlast uzasna.
NX ma dobru funkcionalitu a tou je ze robi proxy, teda client len prijima
a session v skutocnosti ovlada nxagent na serveri, takze pri pade clienta
nic nieje stratene, staci sa znova pripojit na beziacu session. Ma vsak
tiez nevyhody:
- hodne velke zatazenie procesora na serverovej strane
- na vela miestach to posobi velmi pomaly (prehravanie videa, flash, etc...)
- klavesove skratky ktore pouzivam si odchytava nxclient (napr. ALT+F2)
- obcas funguje, obcas nie (ale to moze byt tym ze pouzivam nxfree
implementaciu)

V podstate by mi stacil obycajny X11 s implemntovanym komprimovanim trafficu
(viem ze existuje), ale co je dolezitejsie, s proxy. Vie niekto o nejakej
implementacii?