HA file system

Zdenek SUTR Kaminski sutr na valachian-labs.com
Čtvrtek Říjen 27 11:20:10 CEST 2005

On Wed, 26 Oct 2005, Jan Jelinek wrote:

> Zdravim,
>
> hledam zpusob jak po siti mirorovat disky. Nasel jsem DRBD ale ten je pro me
> ucely nevyhovujici, umoznuje mit data RW jen pro jeden node, druhy nevidi
> nic. Potreboval bych alespon RO pristup na druhem node.
> Koukal jsem na GFS, ale neni mi jasne zda je pro me pouzitelne.

GFS neni o mirorovani disku, GFS je v hrube podstate o "primontovani
jednoho filesystemu vice uzly". A funguje to tak, ze sezenete napr.
diskove pole, ktere pripojite pres fiber channel a nebo SCSI disk a
pripojite na dva radice a pak na tom udelate gfs. Takhle to je v hrube
podstate, v dokumentaci na strankach RedHatu je to docela dobre a podrobne
popsane. Prislusne src.rpm sezenete na ftp RedHatu take.

Otazka je, zda-li tohle reseni je to, co chcete. Protoze o mirrorovani
disku to neni. Nicmene GFS s patricnym hardware nam funguje docela dobre,
pouzivame to.

Z.K.
--
Wallachian Laboratories? Freeride in UN*X systems...