prava na externim disku s fat32

jakub linux na malyweb.cz
Sobota Říjen 29 13:12:35 CEST 2005

Petr Vyhnal wrote:
> Zdravim,

> no samozrejme ze vadi ta FAT32. Kde si asi tak myslite, ze jsou prava a
> pristupy k souboru ulozene? No samozrejme na filesystemu jako takovem.

me jen zarazilo, ze defaultne ma vse root, tudiz jsem (evidentne blbe)
predpokladal, ze nekde je informace o majiteli evidovana, ...

> Tzn pokud vezmu filesystem, ktery prava *neumi* tak je tam nijak
> nevykouzlim...

jj, myslel jsem si to, nasel jsem si, ze bych to mohl vyresit fdiskem
(coz mi prijde mimo, vzhledem k tomu, co jsem si precetl v man fdisk),
ale koukam ted na mkfs

jde mi o to, ze bych to v idealnim pripade chtel prevest a zachovat
data, tak jen nakopnout,

jak tak ctu, tak "mkfs -t ext3 /dev/sda1" by mohlo delat, co potrebuji,
ale fakt si nejsem jisty ...