uzivatele a prava

Petr Vileta stoupa na practisoft.cz
Neděle Září 4 00:16:54 CEST 2005

Jan Houstek wrote:

> Coze?
>
> Existuji 3 casove udaje uchovavane v kazdem inode -- access, modify,
> change. Prvni udava, kdy bylo k inodu naposledy pristupovano (napr.
No ja jsem z vetsi casti windozak, tak me poucte. Pripad z praxe:
Odeslu soubor na server pomoci scp. Ten soubor tam jeste neexistoval, tak se
tam vytvori a dostane nejaky datum a uzivatele rekneme "petr". Pak mu jeste
pred prenosem nastavim, ze pravo zapisu ma i skupina. V praxi to dopadne
tak, ze vlastnik bude "petr" a skupina take "petr". Jenze ve skupine "petr"
je jeste uzivatel "jirina".
Kdyz Jirina ze sveho PC pomoci scp (pouzivame WinSCP) bude odesilat stejny
soubor na stejne misto a zaskrtne ve WinSCP polozku "Zachovat cas", tak se
ji odeslani nezdari, protoze pry "nema opravneni k zapisu".
Predpokladam, ze se jedna o cas "vytvoreni" souboru. Pisete, ze takovy cas
unix nezna. Dobra, tak ktery cas mi ukazuje Midnight Commander? Ostatne on
tvrdi, ze zna casy "Vytvoren", "Zmenen" a "Cten". Takze modify-time je
podobny "casu vytvoreni" ve widlich a MC?
A zpatky k tomu prenosu. Pokud tedy Jirina ten soubor prenese bez "zmeny
casu", pak sice soubor bude mit zmeneny obsah, ale me se ve WinSCP i MC bude
zobrazovat porad stejny cas, jako kdybych se souborem nic neudelal. Proto
rikam, ze to je neprijemne, protoze "cas posledni zmeny" je pro me pomerne
dulezite voditko, kdyz koukam na vypisy (ls, respektive mc). Rozhodne me na
prvni pohled zaujme jiny datum/cas, nez jina velikost souboru.

--
Petr

Skype: callto://fidokomik

Na mail uvedeny v headeru zpravy nema cenu nic posilat, konci to v PR*
:-) Odpovidejte na petr na practisoft cz