script utok

Zdenek 'BlueHawk' Mazanec konference na betateam.com
Neděle Září 4 09:50:05 CEST 2005

Predpokladejme, ze pujde o specialni sms. Tajit pak muzete jeji tvar

>Muzete byt hustsi ;-), pro mobily se Symbianem si treba v c++
>naprogramujte sifrovani nebo jenom zvykaci jednosmernou funkci.

To je pravda.

>No ja nevim, obvykle se prihlasuji rano a odhlasuji... taky rano.
>Netahejte sem penize, obzvlaste kdyz se jedna o tak male castky, je to
>irelevantni.

Ja nevim, ale gsm modul schopny prijmat sms/mms na kazdem potrebnem
pocitaci by pro me _nebyly_ male castky. Nepocitaje v to naklady na
provoz (dobre, mohl by to oskari pausal za 10,- mesic, ale porad tu mame
ty nezbytne telefony)

>Hlavne ji nejaky chytrak muze odchytit!

Muze. Ale pak se musi prihlasit a kdyz to neudela uspesne, tak se
vsechny klepaci sekvence zneplatni.

>Vim jaky jsou spravci border gateway routeru (tam kde isp prechazi ze
>sve site do interentu) svine a co tam vse mohou odchytit.

No, nevim, jaci jsou spravci hranicnich routeru, ale mam takovy pocit,
ze pres jejich boxy tece tolik dat, ze kdyby meli vsechno dumpovat a
hledat neco zajimaveho, tak nebudou delat nic jineho. Stejne tak
pochybuji, ze je bude zajimat zrovna neci -v globalnim smyslu- naprosto
nevyznamny server. A pokud by slo o server, jehoz vyznam neni
zanedbatelny pro bezneho smrtelnika, tak jsem si jist, ze pristupova
pravidla budou mnohem tvrdsi nez u stroju, kde prichazi do uvahy
klepani, otevirani pristupu pomoci mobilu nebo jakakoliv podobna technika.

>Ano, tento zpusob je nepochybne 4x bezpecnejsi nez ciste ssh na portu
>22. Pokud by to slo pres mobil bude to 15x bezpecnejsi. To vase bych
>jeste dokazal znicit a dokonce jestli si neoverujete fingerprinty tak
>se tam i dostat. Staci mit tu smulu, ze se dostanu na nejaky router
>po ceste.

Kdyz se dostanete na nejaky router po ceste, tak mate jiste velikou
vyhodu. Nechci se s vami prit do krve nebo mit za kazdou cenu posledni
slovo, ale myslim, ze ani to vam situaci nevyresi. Dejme tomu
odposlechnete klepaci sekvenci a nasledne zjistite spravny port. A v
limitu se pokusite o spojeni. Narazite, neb neznate heslo a/nebo nemate
privatni cast klice a heslo k ni. Jiste me bude zajimat, odkud takove
spojeni prislo, neb je jasne, ze byla odposlechnuta klepaci sekvence. V
logu jiste prislusnou adresu najdu a provedu protiopatreni.

>Jsme off topic. Jestlipak vite co na BGR udela prikaz
>tcpdump -nX -i eth0 -port 110|grep PASS -A1
>A to mi jeste nejaky hesla uniknou ;-).

Jen hlupak si cte postu na svych serverech pres nesifrovane pop3. Takovy
naivka jiste nebude pouzivat klepani a pochybuji, ze bude mit pristup
pres ssh.  A pokud nahodou ano, tak se nemuze divit, ze jeho stroj
rozesila mraky spamu a dela si vubec co chce.

--
Zdenek Mazanec
http://mandrivauser.cz