shell, vratit promenou z while cyklu

Kit kit.saels na gmail.com
Čtvrtek Září 8 17:02:29 CEST 2005

On 9/8/05, Martin Kraus <martin.kraus na infonet.cz> wrote:
> neb moje oblibene
> cat file | while read promena; do
>         neco delam a chci "y" ven;
> done
> echo $y
> nejde, protoze je to subshell. nikdy jsem while na nic jinyho snad nepouzil,
> takze me to nesecvaklo. jsem uz dneska grogy a takhle se to projevuje.
> mk

Také jsem na to v minulosti narazil. Řekl jsem si, že mám asi špatně
navržený program a že ho musím napsat jinak. Kupodivu to šlo a dokonce
byl o něco efektivnější, než kdyby se mi to povedlo popsaným
algoritmem. Záleží však na konkrétních požadavcích aplikace.

Takže řešení bych viděl v jiném pohledu na úlohu, popř. cyklus odstranit úplně.
--
Ing. Vlastimil Pospíchal
http://www.hoteldrnholec.cz