Zjisteni IP adresy k MAC

Jan Houstek jan.houstek na mff.cuni.cz
Pátek Září 9 00:44:20 CEST 2005

On Thu, 8 Sep 2005, Chlopcik Ales wrote:
> 	Pisu si tady soft na hledani novych stroju na siti (ArpWatch je
> pasivni, ja bych chtel aktivne).
> 	Kdyz potrebuju k IP adrese jeji MAC, tak se podivam do APR a mam vse.
> 	Jenze ja TO potrebuju opacne. Znam MAC a potrebuju zjistit, jakou ma IP
> (tech MAC mam cca 200).
> 	Myslel jsem si, ze od toho bude RARP, ale zjistil jsem, ze rozhodne
> nikolivek (a nebo TO blbe chapu :-).

Je od toho, ale malokdo ma jen tak bez duvodu prislusny server zapnuty.

> 	Ping na MAC udelat neumim :-) a poustet ping + arp na vsecky IP (z B
> rozsahu :-) se mi zda tezce neefektivni (navic bez zaruky, ze je ping na
> cili povolen).

Jestli je ping povolen vam muze byt ukradene, posilejte ARP. Bohuzel ale
nezbyde nic moc jineho, nez zkusit arp who-has na vsechny adresy, ktere
prichazi v uvahu.

> 	Uz se zacinam smirovat s tim, ze zacnu zkoumat RFC a LowLevel protokoly
> a napisu si NECO, co dokaze poslat nejaky spec. echo paket na MAC, aby
> se mi vratil s akt.IP.

No, sice tim tento problem asi nevyresite, ale i tak to neni blby napad :-)

-- Honza Houstek