Zjisteni IP adresy k MAC

Peter Surda surda na shurdix.com
Pátek Září 9 14:43:41 CEST 2005

On Fri, 09 Sep 2005 14:09:12 +0200 Chlopcik Ales <chlopcik na vojnem-plzen.cz>
wrote:

>A kde si myslite, ze jsem ten seznam MAC vzal :-))).
Kedze som nevidel zdrojak a necital prislusne RFC, neviem, ARP vsak na to
principialne nie je potrebny, MAC adresa sa da rovnako dobre vycitat z
lubovolneho IP-paketu.

>Jenze ted potrebuju
>zjistit jejich IP (a TO, jestli jsou TO _stari_znami_ a nebo nejake
>_novinky_).
A nie je lepsie sa o to starat priebezne a nie az "potom"? Okrem toho, MAC sa da
dost jednoducho (t.j. nepotrebujes byt skutocny odbornik, staci uroven script
kiddie) zmenit za existujucu, a potom ho cez bezny ping/arpping neodhalis, musis
sledovat ine charakteristiky datoveho prenosu pripadne znova cez tie switche.

Zhrnute, chcem len povedat ze aktivny scan zrejme nie je krok spravnym smerom,
nevidim v nom nijake zmysluplne pozitiva. Mozno keby si popisal presnejsie, aky
konkretne je problem (dojem ze mate v sieti neautorizovanych uzivatelov, prisla
poziadavka zhora, problemy so stabilitou siete, ....).

BTW nebudem explicitne menovat, ale existuje soft, ktory by ti mozno pomohol
;-).

S pozdravom,
Peter

--