OpenVPN - nejde ping z jedne strany (namet)

Jan Houstek jan.houstek na mff.cuni.cz
Neděle Září 11 13:59:23 CEST 2005

On Sun, 11 Sep 2005, Zdenek Janis wrote:
> Mam-li OpenVPN server a vice klientu, jak server pozna na kterou
> klientskou sit ma jit ping, kdyz obe vzdalene site na serveru jsou
> rotovany na stejnou IP VPNky??? Prestoze klienti maji jine IP VPNky.
> Nemel bych to jeste nejak naznacit serveru OpenVPN? Jak?

Mel. Viz openvpn(8) a parametr iroute. V tom pripade bych se ale vykaslal
na ifconfig-pool a priradil parametry klientum napevno na zaklade CN v
jejich certifikatu (viz opet openvpn(8) a parametr client-config-dir). Ono
to iroute ani moc jinak nastavit nelze (druha moznost je pouzit
client-connect skriptu).

-- Honza Houstek

P.S. Tu manualovou stranku byste si pred pripadnymi dalsimi prispevky
opravdu mohl precist ...