vytvareni RAID na jiz nainstalovanem systemu

Vasek Stodulka xvasek na gmail.com
Pondělí Září 12 12:20:21 CEST 2005

On Mon, 12 Sep 2005 09:28:35 GMT, Peter Surda <surda na shurdix.com> wrote:

>  Toto nesuvisi s modulom raid1, ale s modulom md (aspon myslim ze sa tak
>  vola, ide o to, ci v .config nadefinujes CONFIG_BLK_DEV_MD ako m alebo
>  y). Ked je y, jadro spravi autodetekciu aj ked nepozna jednotlive raid
>  levely, tie moduly staci mat v initrd. Ked je m, autodetekciu nespravi.
>  Distribucie zvyknu jadro prekladat tak, aby autodetekcia prebehla.

	No FC2 to tak urcite nedela, navic pokud tam ten raidx modul neni,
tak samotny md sice detekuje raid a najde spravne disky, ale pak skonci s
necim jako "md-personality-3 not registred", pokracuje to hlaskou o vypnuti
toho md a logicky konci v "unable to mount root". Kdyz jsem poprve
konstruoval ten initrd, tak jsem si tam zkopitoval raidrun nebo jak se to
jmenovalo pred mdadm (vcetne knihoven) a do linuxrc pridat "modprobe raid1;
raidrun /dev/md0", pridat do initrd /dev/md0 a pak jeste /etc/raidtab. Kdyz
se mi to slavnostne podarilo nakonfigurovat tak, aby to bootovalo, tak jsem
pak updatoval jadro a to mi vytvorilo novy initrd a v linuxrc tam bylo
sestrojeni toho md0 pres nejaky prikaz (zrejme z toho z RH nash), ktery to
zase delal po neuspesne autodetekci rucne. Asi tak.

--
Vašek Stodůlka
tel.: +420 608 200 860