Obmedzenie zaplnenia disku

Robert Cernansky hslists2 na zoznam.sk
Pondělí Září 12 18:03:05 CEST 2005

Zdravim,

v systeme mam rozbehanu quotu, ktora funguje bezchybne. Potreboval by som
vsak este nieco viac. A to, aby bolo mozne povedat, ze dana skupina
uzivatelov moze zaplnit disk maximalne na X GB. Alebo z opacneho pohladu,
aby ostalo na disku minimalne Y GB volneho miesta.

Teda napr.:

- v quote bude zadane, ze skupina 'guests' ma quotu 10 GB
- <niekde> bude zadane, ze skupina 'guests' moze disk zaplnit tak, aby
  ostalo minimalne 5 GB volneho miesta
- ak bude momentalne na disku 12 GB volneho miesta, uzivatelia v 'guests'
  budu moct obsadit uz len 7 GB

Riesil niekto nieco podobne? Nechcel by som to riesit cez osobitnu
partition pre 'guests'. Takmer vyhovujuca je moznost vyhradit nejake miesto
pre uzivatela/skupinu vo filesysteme s tune2fs -m ... -g ... (je to trochu
opacny pristup ale ucel by to splnilo). Nie je to vsak celkom ono - rad by
som nechal tieto vyhradene bloky root-ovi ako je zvykom.

Nejake napady ako by sa to dalo?

Robo

--
Robert Cernansky