Vkládání nestandardních znaků do X11/KDE?

cepl@surfbest.net ceplma na gmail.com
Pondělí Září 19 04:10:58 CEST 2005

Dobrý den,

stále přemýšlím o Unicodizaci svého KDE (a poslední co mi
brání ve změně locales na cs_CZ.UTF-8 je chybějící podpora UTF-8
v MC v Debianu; ne, nechci se tomu teď moc věnovat). V KDE mi
pochopitelně Unicode funguje perfektně, ale nevymyslel jsem jak
pohodlně vkládat nestandardní znaky. Tak na příklad, jednou z
krás Unicode by bylo, že bych konečně mohl používat pořádné
kulaté uvozovky místo paskvilů typu ``'', ale nevím, jak je
pohodlně psát (a totéž platí i pro •, ©, §, ¢,
£, ®, °, µ, ÷, ¶, ±, ™,
∏, ∑, −, √, ∫, ≠, ≡, ≤, ≥,
⟨, ⟩, ◊, ♠, ♣, ♥, ♦, ∞,
…, ‘, ’, ‚, “, ”, „,
—, –,  , €,  ,  ,  , ‰,
---, --). Mám třeba jenom Kate a píšu blog <drobná reklama:
http://www.ceplovi.cz/matej/blog/> a chtěl bych napsat pořádné
uvozovky. Pochopitelně, že na klávesnici cz_qwerty (což je co
používám) příslušné klávesy nemám. Mohl bych použít
kcharselect, ale to je hrozně nepohodlné. Zatím píšu HTML entity,
které potom převádím na čistý UTF-8 pomocí krátkého
Pythonního skriptu, ale to je také řešení, které mi moc
nepřipadne.

Odpusťte, že připomínám Windows, ale existuje nějaká varianta
Alt+<číslo> pod X11/KDE? Jedná se o využití klávesy Compose
(pokud ano, tak jak na to)? gvim má digraphs, což je docela
zajímavé řešení, ale bohužel není přenositelné na jiné
X11/KDE aplikace. Existuje něco podobného jako standalone aplikace?

Děkuji za jakékoli nakopnutí správným směrem (a Cc: na osobní
adresu bych uvítal -- cz.comp.linux je na mě trochu moc živý,
takže ho čtu jenom pomocí Google Groups).

Dobré velmi časné ráno pro Vás,

Matěj