preinstalace (a prekonfigurovani) sarge bez ztraty dat

Marek Olšavský orsm na centrum.cz
Pondělí Září 19 17:37:58 CEST 2005

aldrtik napsal(a):
>   Zdravim,
>
> mam po ruznych experimentech starou instalaci v jedne partici disku,
> druha je swap.
>
> Chci od "piky" preinstalovat (a prekonfigurovat) system s tim, ze nechci
> prerozdelovat (ani formatovat) disk (jde mi o data z home, aby zustala).
>
> Je nejaka moznost to udelat (d-i mi rika, ze kdyz zapisu tabulku (kterou
> pochopitelne nechci menit) disku, prijdu o data. Tento krok stale
> vyzaduje a pokud ho preskocim, rika, ze nema namontovany /target pro
> dalsi pokracovani instalace.
>
> Kudy dal?
> [...]
^^^Kdyz chci udelat cistou reinstalaci a presto zachovat nastaveni a
data v home (+webarinu, kterou delam), chms cista instalace a zachovani
dat si dobre protireci. Napred zazalohuji tada z databazi, udelam, kvuli
pravum tar.gzip adresaru '/var/www/'; '/home/'; '/root/', '/etc/' a tyto
vypalim na CD. Pokud nemohu nabootovat z hdd, treba proto, ze mam
naprosto zdevastovany systemovy disk, udelam tyto operace z dsl
(DamnSmallLinuxu - http://www.linuxsoft.cz/article.php?id_article=874).
Pote udelam cistou instalaci systemu (trebas i s prerozdelenim systemu,
protoze pocitac se v podstate kontinualne prestavuje a je nepriklad
treba menit velikost swapu) a postupne, jako root obnovim vsechna data a
nastaveni ze zalohoveho CD. Po tomto mam jednako vycisteny disk od
nejruznejsiho bordelu, ktery si clovek zanesl experimentovanim a
obcasnymi instalacemi ze zdrojovych kodu a druhako jej mam v
konzistentnim stavu, jak jej tvurce distra sestavil. Vetsina distribuci
umi udelat update sebe sama, ale osobne to nepovazuji za nejcistsi reseni.
Pokud jsem nekde udelal chybu, nebo je muj nazor stran updatovani
systemu zcestny, tak me prosim nekamenujte, jsem spis uzivatel a
predevsim programator, nikoliv admin...

S pozdravem a pravim uspechu
	MaReK Olsavsky