iptables - blokování SMB provozu

vorner michal.vaner na kdemail.net
Pondělí Září 19 22:15:43 CEST 2005

David Hartman wrote:

> Dobrý den,
> mám router s vnitřní síťovou kartou wlan1 (hostap, funguje jako AP) a
> venkovní wlan0 (připojení k Internetu, NAT). Chci zabránit ve vnitřní
> síti sdílení souborů a tiskáren. Na routeru SAMBA nejede.
>
> Vytvořil jsem následující pravidla:
> -A INPUT -i wlan1 -p tcp --dport 137:139 -j DROP
> -A INPUT -i wlan1 -p udp --dport 137:139 -j DROP
> -A INPUT -i wlan1 -p tcp --dport 445 -j DROP
> -A INPUT -i wlan1 -p udp --dport 445 -j DROP
>
> Bohužel bez jakéhokoli efektu - sdílení funguje dál. Tyto 4 řádky jsou
> [...]

Já bych zkusil zcela vynechat interface (ve vnitřní síti to chceto zakázat a
do internetu by to nemělo lítat už tuplem).

Mimo to, jdou ta data opravdu _skrz_ ten router?

Možná by to šlo zkusit strčit i do prerouting, protože netuším, co se s tím
děje, pokud se na to špatně poďívá ten NAT..

Tohle jsou ale jen nápady, moc zkušeností s firewally nemám.

--
Windows are like...
Windows. dirty and fragile.