NFS - velmi pomalé kopírování

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Středa Září 21 12:08:40 CEST 2005

On Wed, Sep 21, 2005 at 11:04:01AM +0200, David Nový wrote:
> Chtěl bych se zeptat, mam na síti Suse Standard 8.0 Server. Ten by měl
> sloužit jako NFS client a kopírovat svoje zálohy na HP Storage Server
> (MS Windows 2003). V sobě má zabudovanou podporu NFS serveru. Oba
> servery mají 1 GB Ethernet a jsou propojené přes switch, který toto
> podporuje.
>
> Když přes NFS pustíme kopírování několika gigového souboru, tedy z
> linuxu na Storage Server, je toto kopírování velmi pomalé, přenosová
> rychlost je něco okolo 1 a mín MB/s. Pokuď to samé provedu přes SMB,
> provede se to během chvíle. Nevíte kde by mohl být problém?

Podivejte se, jestli nejaky ten stroj nema znacne vytizeni. Dale se
podivejte na jake verzi toho NFS se stroje dohodli, zkuste ji klientovi
vnutit pripadne i protokol (mount -o nfsvers=3,tcp), ozkousejte jiny
linuxovy server s nfs v kernelu a kernel-server-demonem. Videl jsem i
switch za 800,000Kc, ktery nereagoval na vetsi proud UDP paketu. Klidne
ho prasknu byl to load balancer Server Iron XL od firmy Foundry net.
Co ja jsem se s tim smejdem natrapil.

-- Dalibor Straka