Geometrie IDE disku

Miroslav BENES miroslav.benes na zdas.cz
Středa Září 21 14:30:24 CEST 2005

>... nebo se
>nejakou heuristikou odvodi z MBR (treba tak, ze partitiony obvykle konci na
>konci cylindru).

Bingo. Trefil jste hřebíček na hlavičku.

V záznamu o každé partišně je jak její začátek tak i konec - oboje v CHS
adresování. A protože partišny musí končit na hranici cylindru, má
adresa _konce_ partišny nastaveny H a S hodnoty na maxima. Odtud se pak
dá jednoduše odvodit použitý způsob adresace.

> Jenze ani jedna moznost mi nevysvetluje, proc se nazor
>BIOSu a driveru v Linuxu lisi...

Protože BIOS dělá transparentní přemapování, zatímco jádro OS přistupuje
přímo na disk ?