tvorba DVD z videa *.mpg

Ctirad Fertr phanatic na volny.cz
Čtvrtek Září 22 13:25:28 CEST 2005

Dne čtvrtek 22 září 2005 09:27 Petr Zapadlo napsal(a):

Zdravím,

> pokousim se vytvorit video dvd (prehratelne na stolnim prehravaci) z video
> souboru mpg (mpeg1)
> prekodoval jsem to pomoci mencoderu do mpeg2-PS (alespon si to myslim :-)):
>
> mencoder /data/drivery/video//TheWall1.mpg -o thewall1.mpg -ovc lavc
> -lavcopts vcodec=mpeg2video  -oac lavc -lavcopts acodec=mp2 -of mpeg
>
> a pak se z toho pokousim pres dvdauthor udelat video:
> dvdauthor -o /home/petrz/dvd  -x dvd_struct.xml
>
> Nicmene dvdauthor upadne s nasledujici chybou:

Zkuste to udělat pomocí avidemux2, ten umí generovat korektní mpeg2 pro DVD. A
navíc je s tím daleko komfortnější práce.

Možná to ale vůbec není zapotřebí. Nedávno jsem v nějakém tutoriálu (tuším na
doom9.org nebo tak někde) četl návod, jak nacpat haldu mpeg1 na DVD, aby to
šlo přehrát na stolním přehrávači. Principielně to bylo něco jako VCD, akorát
na DVD médium.

Ctirad