Problem s MTU

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Pátek Září 23 14:12:17 CEST 2005

On Fri, Sep 23, 2005 at 12:45:19PM +0200, Martin Calko wrote:
> [...]
> standardne nekde pres 2300 bytu. Nastavil jsem na obou stranach 1000
> bytu a doufal, ze AP budou delit prochazejici data do paketu pod
> kritickou hranici a tim eliminuji chybovost linky. Nestalo se. Ovislink
> 1120 ma v sobe (AFAIK) linuxove jadro, takze pokud by shora zminene
> nastaveni bylo totez co MTU na mikrovlnnem rozhrani melo by to problem
> resit.
>
> Druha moznost ktera mne napadla: nastavit MTU na ethernetovych
> rozhranich obou stroju na koncich linky. Toto by podle meho nazoru mohlo
Kdysi jsem to pouzil a bylo to super. Dokonce jsem daval 512 a bylo to
bez problemu. Ovsem neni uplne idealni (ale mozna vam to nebude vadit)
mit to nastavene pro vsechny pakety. Pokud je to dedikovany router,
ktery ma drat akorat k tomu AP je to ok.

>   problem resit (zatim jsem nemohl vyzkouset) za predpokladu, ze by to
> nejak nepokazila AP na ceste.
jo, bude nahodne slepovat pakety <g>

Proste na chvili nastavte u dvou pocitacu MTU na nizsi hodnotu a zkuste
odeslat nejaka data. Uvedomte si, ze je rozdil mezi ping -s 1000 a ping
-f -s 1000

-- Dalibor Straka