proftpd za NATem

Úterý Září 27 20:52:54 CEST 2005

On Tue, 27 Sep 2005, Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek wrote:

> 	Kolik implementaci různých aplikačních služeb umí "BINDnutí" na
> konkrétní IP adresu/y? Já jich znám dost, ale i tak se obávám, že by mi
> stačily prsty rukou a nohou...:-( Ono to totiž je specialita každého OS,
> takže velmi málo serverů se obtěžuje s voláním Linux specific
> syscallu... (a tedy zpravidla bindují 0.0.0.0)

bind(2) je specialita Linuxu? A Zeme uz je zase placata?

PS: Prakticky kazdy program lze presvedcit k tomu, aby udelal na pouzivane
sockety bind(), pomoci LD_PRELOAD. (Napr. u jedne pomerne velke firmy se
takhle vyporadali se zalohovacim agentem, ktereho z nijak prekvapive
nechteli nechat poslouchat na interfejsu pristupnem z cele vnitrni site.)