RE: Externí disk na USB/FireWire

Kotrla Vitezslav kotrla na ceb.cz
Čtvrtek Září 29 17:05:36 CEST 2005

> Uvažuji o pořízení přenosného disku k PC. Líbí se mi "krabice", do
> kterých se dá strčit "klasický" 3,5" disk.
> Z nabídky na internetu mě zaujaly modely Spire SP-100 (USB) a Spire
> SP-103 (USB + FW). Máte s nimi nějaké zkušenosti ?
>
> Tiše doufám, že poběží i na linuxu (přes USB jako "mass storage"
> zařízení). Jak se ale připojuje taková věc na FW ? Je tento způsob
> připojení v linuxu podporovaný ? A pokud ano, s jakou přenosovou
> rychlostí se dá počítat (ve srovnání s USB připojením) ?
>
> Předem děkuji za rady a (hlavně) osobní zkušenosti.

Dobrý den, používám ME740 a jsem maximálně spokojen. Je to hliníkové,
(subjektivně) elegantní a hlavně to funguje. Mám v tom 160 GB Maxtor,
který docela zatěžuji. Používám pouze USB 2.0 verzi, dělá odhadem 25 MB/s,
přesnější čísla dodám na požádání. Existuje i USB/Firewire kombo a také
snad čistě Firewire nebo SATA verze. Pod svou značkou to dodává Welland,
Bytecc a snad ještě další firmy.

Hledejte na googlu ME740U2, vypadnou kontakty i na prodejce u nás.

(No, vlastně zatím jediný problém je indikační modrá vysoce svítivá LEDka
(22mA na 2.4 V), která je navíc schovaná pod čočkovitým výstupkem, takže
docela nepříjemně oslňuje. Vyřešil jsem to kiloohmovým rezistorem, možná
to ještě zkusím nějak zmatnit. Pokud ale zároveň oceníte noční modrou
lampičku, možná Vám bude vyhovovat.)

Vítězslav Kotrla