mysql fulltext + diakritika

Petr Vileta stoupa na practisoft.cz
Pondělí Duben 3 01:15:32 CEST 2006

Maxim Cerny wrote:
> Dobry den,
>
> resim problem: pri prechodu na MySQL 4.1 zacal fulltext rozlisovat pri
> fulltextovem hledani slova s diakritikou a bez diakritiky. Cili mi
> najde napriklad koníček a konicek jako dve ruzna slova. V textech na
> internetu jsem nasel jen popsani teto "featury", ale nikde reseni,
> jak donutit MySQL aby diakritiku v potaz nebral.
>
> Neexistuje nejaka skryta konfiguracni direktiva nebo patch na tento
> problem?
No ja pouzivam jeste MySQL 3.23.x, ale prave pro podobne ucely jsem si v
perlu napsal funkci, ktera vraci string bez diakritiky. Pokud pouzivate
utf-8 nebo jine kodovani, tak to budete muset zmenit, ale jako ukazka vam to
snad bude stacit. No a v MySQL se pak zada neco jako
SELECT * FROM mytable WHERE text LIKE '%$original%' OR text LIKE
'%$upraveny%';
Tedy predpokladam, ze MySQL obsluhujete nejakym jazykem ... Perlem,
Pythonem, PHP atd.

sub toascii
{
my $txt=shift;
$txt=~tr/ÁáÄäČčĎďÉéĚěËëÍíĄµĹĺŇňÓóÖöŘřŔŕ©ą«»ÚúŮůÜüÝý®ľ/AaAaCcDdEeEeEeIiLlLlNnOoOoRrRrSsTtUuUuUuYyZz/;
return $txt;
}

--
Petr

Skype: callto://fidokomik

Na mail uvedeny v headeru zpravy nema cenu nic posilat, konci to v PR*
:-) Odpovidejte na petr na practisoft cz

Daląí informace o konferenci Linux