Cestina - Opera

garabik-news-2005-05 na kassiopeia.juls.savba.sk garabik-news-2005-05 na kassiopeia.juls.savba.sk
Úterý Duben 4 08:20:20 CEST 2006

Filip Kadlec <kadcatlecf na volnydog.cz> wrote:
> Zdravim,
> zacal jsem pouzivat Operu verzi 8.52 pod SuSe 10.0 (systemove kodovani
> UTF-8). Pokud neprohlizim stranky s ceskou diakritikou, funguje vyborne. S
> cestinou mam vsak par problemu.
> 1. Nerozpozna, ze nektere stranky se umi zobrazovat s diakritikou a
>    zobrazuje je bez hacku a carek. Napr. www.centrum.cz

nebude problem vo fontoch? niekedy Qt robi take veci ze ak prave
nastaveny font nema znak s diakritikou, zobrazi znak bez nej

> 2. Pokud prepnu klavesnici na ceskou, pak do vyplnovacich poli (napriklad
>    prave na centrum.cz) muzu psat cesky - s vyjimkou znaku, ktere se
>    pisou na dva uhozy, tj. d', t', n'. Ty se mi tam nepodari vepsat,
>    protoze obvykle "mrtva" klavesa napise rovnou hacek a neceka na stisk
>    druhe.

Presne toto mi robila opera na debiane, pomohol upgrade na 9.00 preview 2

> 3. Kdyz pak provedu hledani, ceska pismena se zrejme spatne predavaji
>    serveru. Napr. pri hledani "prirucka" (s hacky a carky) dostanu:
>        příručka     Hledat
>        Nehledate slovo irq, hru nebo 269 nebo dotaz přirq&269;ka?

toto je chyba servera, bud neposiela accepted charset alebo ma stranku v
ascii

| Radovan Garabík http://kassiopeia.juls.savba.sk/~garabik/ |
| __..--^^^--..__    garabik @ kassiopeia.juls.savba.sk     |