TV-Out na Matrox G400 DualHead

Ctirad Fertr phanatic na volny.cz
Úterý Duben 4 12:57:11 CEST 2006

Dne úterý 04 duben 2006 07:10 Dalibor Straka napsal(a):
> # todle je pro nastaveni meho LCD monitoru
> fbset -fb /dev/fb1 1600x1200-60 -depth 16 -pixclock 6411 -left 256 \
>    -right 32 -hslen 160 -upper 52 -lower 10 -vslen 8 -vyres 2620
> # hodi druhou hlavu na tty3 a napise pri bootu, ze je ready
> echo > /dev/tty3
> con2fb /dev/fb1 /dev/tty3
> echo "Secondary head ready" > /dev/tty3
> # hodi jeden framebuffer na jednu hlavu a druhy na druhou ;-)
> matroxset -f /dev/fb0 -m 4
> matroxset -f /dev/fb1 -m 2

Jaký smysl má ta šaráda s tty? K přehrávánání na TV-out stačí dodržet
následující kroky:

1. musí existovat /dev/fb1 (záležitost jádra/modulů)
2. nastavím si /dev/fb1do režimu TV-out/PAL utilitkou matroxset
3. nastavím si /dev/fb1 do vhodného rozlišení a barevné hloubky (tj asi
768x576) pomocí fbset
4. spustím přehrávač s nastaveným /dev/fb1 jako výstupním zařízením

Takhle to funguje naprosto v pohodě, akorát to není akcelerované (přehrávač
musí používat softwarový resize) a může se to trhat. Není to ani tak problém
rychlosti CPU, jako spíš synchronizace obrazové frekvence a zápisu do
videoram.

Druhá možnost je použít directfb. Tam je přehrávání akcelerované a
synchronizované, ale zase při něm nejde používat primární monitor (respektive
nějak to jde, když se použije taky directfb, ale to jsem nezkoušel).

Třetí možnost je použít matroxí ovladače a ject ten TV out přes Xka, což jsem
taky nezkoušel a prý je to úplně nejhorší varianta ze všech.

Upozorňuju ale, že jsem to naposledy provozoval cca přede dvěma lety na jádru
2.4, takže už může být ledacos jinak.

Ctirad