instalator v Linuxu

Michal Kašpar mkaspar na it-media.cz
Středa Duben 5 20:09:58 CEST 2006

On Wed, Apr 05, 2006 at 05:42:08PM +0200, Petr Vileta wrote:
> A hlavne nejsem schopen vytvorit (a ucit se vytvaret) klasicky balicek, at
> uz rpm, deb nebo jiny. To by za me prave mel vytvorit ten "balickovac".
> Napriklad pro programovani v Perlu pouzivam Komodo. To dava moznost
> prelozit hotovy program do windows executable a to tak, ze si proskenuje
> zdrojak, najde pouzite moduly, proskenuje moduly, najde v nich "required" a
> tim si vytvori kompletni seznam, co vsechno Perl potrebuje, aby na cilovem
> PC vubec nemusel byt nainstalovany. Pak vytvori nejaky EXE soubor, ktery si
> [...]

No pokud to chcete dělat tímto způsobem, přijde mi pro babičku nejlepší,
když se jí program i se všemi závislostmi rozbalí někam do $HOME ona ho
bude spouštět odtud. Výhodou je, že pro instalaci nemusí mít práva roota
a nezadělá si systém (a může si to nainstalovat i jako root kam chce).
Jestli existuje něco, co za Vás udělá tu práci jako ve Windows ovšem
nevím, nicméně předpokládám, že když to programujete, tak víte jaké to
má závislosti, základní balík (perl a potřebné moduly) dáte dohromady
trochu pracněji jednou a pak už jen budete přidávat případné další
drobnosti.
Možná bych se podíval po instalátoru od Loki (nevím, co všechno umí, ale
ta instalace s ním vypadá právě tak, že si vyberete, jestli to
instalujete jako normální uživatel, kam a o víc se nestaráte).
Toto (udělat statický balík se všemi závislostmi, někam ho strčit a
napsat spouštěcí script, který nastaví věci jako LD_LIBRARY_PATH atp.)
je jediná možnost, o které vím, jak ten SW jednou zabalit a už se o něj
nestarat.

--
Michal Kašpar