Kouwell 571S Serial ATA řadič - problém s nabootováním systému

Petr Šobáň soban na soban.cz
Středa Duben 5 20:16:48 CEST 2006

Jiri Kortus napsal(a):
> [...]
> 250GB a kdybych použil IDE disk, integrovaný řadič by jej nenašel,
> proto jsem se rozhodl radši jít do nové technologie a koupit k tomu
> i řadič, který bych musel koupit tak jako tak, i pro IDE) - a
> právě v řadiči je problém. Systémový disk je připojen přímo
> na integrovaném řadiči na desce - v tom není problém, ovšem když
> jsem do PC nainstaloval zmíněný SATA řadič a připojil na něj
> disk, objevily se problémy - defaultně nainstalovaný GRUB odmítl
> nabootovat (vše skončilo vypsáním zprávy ve smyslu "GRUB xxx
> "LIL", "LILO", "Error: Duplicated Volume ID" a počítač zamrzne.

Nepoužívejte labely a použijte přímo root=/dev/hda1 nebo podobné.

> Divné také je, že počítač (byť mi to přijde nelogické) ze
> systémového disku zkusí bootovat pouze když v BIOSu nastavím
> pořadí bootování "SCSI,C,A", zatímco při jakémkoliv nastavení
> (např. "C,CDROM,A") rovnou zamrzne bez jakékoliv známky, že by
> chtěl korektně bootovat. Pokud od SATA řadiče disk odpojím, je

Záleží jak se k tomu postaví bios, pokud má řadič vlastní bios skuste
tento proskoumat, externí karty s vlastním biosem se většinou chovají
jako když přidáte scsi řadič.

Takže skuste nastavit C,A,SCSI - či prohlédnout bios toho řadiče.

> možné normálně nabootovat linux. Nesetkal jste se někdo s
> podobným problémem? Nevíte, jak jej vyřešit? Díky předem za rady
> či nakopnutí správným směrem :)

Taky záleží jaké jádro používáte zda se ten sata řadič potom chová jako
/dev/hda, c nebo jako /dev/sda, b

|    ICQ    179223500                    |
|    jabber soban_petr na jabber.org        |

Existuje mnoho důvodů, proč mají lidé ke změnám odpor. Zde jsou některé
z nich:
1. Vše, co je neznámé, vzbuzuje odpor a obavy. Jakákoli reorganizace může
vzbudit u lidí pocit nejistoty zaměstnání. Chtějí mít pocit jistoty a
možnost do určité míry změny ovlivňovat.
2. Neznalost důvodů změny může vzbuzovat odpor. Ve skutečnosti se často
stává, že je pracovníkům nejasné, proč k určitým změnám dochází.
3. Změna může také způsobit snížení užitků a ztrátu moci. Odpor proti
změnám je možné redukovat několika způsoby. Zapojení pracovníků firmy do
přípravy změny může do značné míry snížit jejich pocit nejistoty. Také
informování o připravovaných změnách pomáhá objasnit jejich důvody nebo
očekávané účinky. (str. 412)
		-- Weihrich, Koontz