instalator v Linuxu

Simon Brandejs simon na cesa.cz
Čtvrtek Duben 6 14:52:32 CEST 2006

On Thu, 06 Apr 2006 12:13:34 +0200 (CEST)
Petr Dusek <Petr.Dusek na unob.cz> wrote:

>    Ne. Ja chci neco, co mi da pravo hrabat do neceho, co system pouze
> pouziva. Jinymi slovy: v soucasne dobe existuje jedna linie hradeb mezi
> tim, co normalni uzivatel muze a co ne. Ja bych rad jeste jednu, ktera
> bude chranit pouze to, co potrebuje byt chraneno kvuli behu systemu.
> Nechci nahradit jedny hradby druhymi.

   a prave stanoveni hranice mezi tim co je beh systemu uz je docela sporna ...
   pro nekoho to jsou X s kde ... pro jineho kernel s haltnutym initem,ktery jen routuje
   ale do klavesnice uz toho moc nenapisete ...

>    Jenze to treba pro me znamena, ze bych nemel spravovat svuj pocitac,
> protoze to poradne neumim. A bohuzel, to jestli nekdo umi nebo neumi
> nakladat s moci, se nepozna, dokud ji do ruky nedostane :-)

s moci se nese odpovednost ... ucte se ... a neste si nasledky
(nebo sladke plody) svych rozhodnuti ... a to neni tortura ...
ono co si clovek vykoume vlastni hlavou to mu v ni vesinou
zustane .... nebo mejte dobre pratele kteri vam pomuzou ...
nebo si kupte podporu ... nebo nebo ... na linuxu je
krasne (a zarovne pro nekoho priserne) ze pokud [neco] chcete
... potom musite vedet [co a jak] chcete a jeste mit
alespon zbeznou predstavu o tom jak to funguje a co to prinasi ...

tim myslim ... nainstalovat kus kodu a naklikat cosik o cem nevim co
je u mne neni administrace ...
<joke> proste jako v realnem zivote
  a) ne vzdy mas [TO] co si zaplatis ale vzdy mas to co si udelas

  b) profesionalka to asi dela dobre, nemusis do toho vkladat zadne usili,
     a pokud to chces jednoduse a bez snahy a komplikaci, jiste
     je lepsi si [TO] koupit nez se o neco snazit (i s tim ze clovek
     muze dostat i [to] co puvodne nechtel)

  c) .... -)))
</joke>

>    Myslim, ze vam rozumim. Mluvite z pozice cloveka, ktery Linuxu rozumi
> a zna ho. Pro takoveho cloveka je stavajici rozdeleni idealni, o tom
> neni pochyb. Zkuste se ale, prosim, vcitit do pozice cloveka, ktery pri
> kazdem zasahu do systemu trne hruzou, co si kde rozsype. Muzete rict, ze
> existuje literatura, kursy, ... Ale pro cloveka, ktery nechce pocitaci
> rozumet do detailu, protoze ho hodla pouze pouzivat (dovolim si
> odhadnout, ze take neznate detailne funkce vseho, co pouzivate), je to
> zbytecne.

ne neznam .. <ale MUUUUUUUZU> ..
znate tu reklamu s prasatkem a vanocznim stromkem a holcickou ...

..... a k te slozitosti
mam dojem ze vetsina veci je uchoditelna poze snahou a rozumem ...
... a hledanim ....

na rozdil od reg ... nebo ini ... je naprosta vetsina konfiguraku
velmi srozumitelna a dostatecne komentovana ...

a navic ... zazalohovat cfg ... neni problem ... vetsinou je jeden ... nebo jeden
adresar .... a proc je neco spatne se temer vzdy dozvim z logu ...

no a kdyz se to nauczim na svem ... muzu rozdavat/prodavat na cizim .. -)))
a kdyz mam dojem ze bych to umel lepe tak to sdelim autorovi ...
ovsem pokud on muj nazor nesdili, tak si to muzu/musim udelat sam nebo nekomu
zadat .... ten to muze udelat protoze se mu muj napad libi ... nebo si necha zplatit ...

a taaaak

toz tak -)))
simon

PS:
....a neberte si to prosim osobne ...
... ale linux neni zadarmo a uz vubec ne pro kazdeho .... linux je volba

to mate jako s virou ....

 -> muzete verit v budhu a nebat se ze prijdete do pekla
     ale pak nesmite nadavat ze vam nekdo riika ze mlatit kone bicem neni to prave

 -> muzete verit v krista a tesit se z vanoc
     ale nesmite se divit kdyz vam budou mit zazle ze mate 4 manzelky

 -> nebo muzete verit v alaha a mit 4 manzelky
    ale zase zapomente na knedlo zelo vepr a pivinko

 -> nebo u obeda rikat ze jste krestan ... po veceri mohamed ... a sem tam budhista
    to nejni spatne ... taky to jde ... jen pokud si vezmete z kazde viry to co vam vyhovuje
    jste vlastne bezverec ... pragmatik ... atd atd ... zije se vam dobre ....
    jen mi prijde docela jako hloupost potom vest teologicke debaty ....s pravovernymi
    a obracet je na svou neviru ....

a linux pro mne ma trochu prichut viry-prave -))))

...linux nemusi byt za penize ... respektive nekupujete si kod ...

toz tak -))) podruhe -)))

PSS: sem se nejak rozhonil -))
a pokud jsem se vas nejak dotkl ... tak to prosim neberte osobne -)))

simon