WiFi na notebooku ASUS

Vinclav Erich vinclav na ives.vs.sk
Pondělí Duben 10 09:17:46 CEST 2006

On Fri, 7 Apr 2006 18:53:36 +0200, Jiří Čujdík wrote
> Notebook ASUS A6000 - A6U - obsahuje WiFi v základním vybavení. Ve
> Windows je ovladač označen jako "bcmwl5.sys" a "bcmwl.sys".
> Standardní ovladače v Mandriva Linuxu 2006 pro tuto WiFi jsem
> nenašel a ASUS mi je nechce (nehodlá, nebo nemůže) dodat. Potřebuji
> zprovoznit Wifi abych mohl rozchodit domácí síť. Prosím o radu. Jiří
> Čujdík

Zdravim,

tak presne tentoto notebook nemam (HP6110) ale wifi sietovka je zrejme ta ista
- broadcom 43xx. Je na to nejaky reverse engineering, ako spominali kolegovia.
Bohuzial, tento sa mi nepodarilo k plnej spokojnosti sprevadzkovat. Pri
instalacii trocha problemy, lebo samozrejme treba ziskat firmware z
originalnych ovladacov (pomocou fwcutter). Bolo treba najst ten "spravny"
driver, z ktoreho sa mohol vyseknut (ocividne ten co fungoval pod windowsom
spravny nebol... :( ). Rozhranie sa podarilo rozchodit, podarilo sa dostat do
stavu up, ale chodilo iba na 11mbit, a na WEP som mohol zabudnut... Zrejme
este nejaky problem so stackom (aspon v logu som nieco take nasiel). Ani po
vytrvalom googlovani som nenasiel jak100hoven. Inak napr. Ubuntu Dapper
rozhranie nasiel pekne... Ale to je vsetko...

Takze zaver: "ndiswrapper -i bcmwl5.inf; modprobe ndiswrapper" to isti...
Chodi to uplne super bez akychkolvek problemov... Tu ale upozornim na jedno,
treba si uvedomit, ze su potrebne ovladace k _windows XP_ a ziadne ine.
Vytrvalo som tam predtym strkal ine ovladace a system ma vytrvalo ignoroval,
kym som neprecital poriadne man... ;) Potom ako kuzelnym prutikom vsetko OK...

--
Erich Vinclav