Mysql a cestina

Jan Kovář Jan-Kovar na meggle.cz
Úterý Duben 11 12:49:38 CEST 2006

Dobry den.

Pustil jsem se do nastavovani redakcniho systemu a zjistil jsem, ze se mi spatne uklada cestina do mysql. Tak jsem se vrhnul na nastaveni mysql. Dostal jsem se do stavu, kdy mam (vypis: show variables;):

| character_set_client            | latin1                                                 |
| character_set_connection        | latin1                                                 |
| character_set_database          | utf8                                                   |
| character_set_results           | latin1                                                 |
| character_set_server            | utf8                                                   |
| character_set_system            | utf8                                                   |
| character_sets_dir              | /usr/share/mysql/charsets/                             |
| collation_connection            | latin1_swedish_ci                                      |
| collation_database              | utf8_czech_ci                                          |
| collation_server                | utf8_czech_ci                                          |

V my.cnf mam:

character_set_server=utf8
collation_server=utf8_czech_ci
default-character-set=utf8
default-collation=utf8_czech_ci

Ostatni promenne nemuzu nastavit. Resp. je nastavim jen v mysql(klient) a po ukonceni jsou zase zpatky na default.

Databazi jsem vytvoril:
CREATE DATABASE joomladb CHARACTER SET utf8 COLLATE utf8_czech_ci;

Pristupovat se do ni bude pres web pomoci php. Je potreba nastavit neco v php pro spravne ukladani cestiny? Apache ma nastaveny default charset na UTF8 a v html bude meta tag taky pro kodovani v UTF8 (to kdyby nejaky prohlizec daval prednost html pred webem)

Doufam, ze jsem to nepopsal moc zmatene, jestli jsem vubec nekdy neco o mysql vedet, tak jsem to spolehlive zapomnel. Muzete nekdo poradit, co jeste je potreba pro spravne fungovani cestiny? Louskam manual k mysql, ale moc se v tom zatim neorientuju.

Diky

Honza