clipboard - chyba KDE nebo jadra?

Sobota Duben 15 00:36:53 CEST 2006

On Wed, 12 Apr 2006, Roman Fiala wrote:

> Vcera jsem se setkal s hodne divnym chovanim konsole. Pres schranku
> (copy-paste) jsem vlozil na vstup mysql zhruba 22000 prikazu a provedlo
> se jich pouze 74. Zbytek mel pri prenosu pres schranku prehazene znaky.

Tedy nemám úplně dojem, že je dobré provádět příkazy dávkově tímto
způsobem. Např. z toho důvodu, že není možné dávku jednoduše přerušit,
když nějaký ze zadaných příkazů selže.

> Dnes neco podobneho. Palim, palim, pocitac je celkem dost zatizen, to mi
> nevadi. Ale cekal bych, ze kdyz napisu do konsole jednoduse "ssh -l user
> iii.ppp.iii.ppp", tak ze se to nakonec provede, coz se nestalo. opet
> prehazene znaky na neco jako "ssh -l   useriii.ppp.iipppi".

No...to je opravdu zvláštní chování.

"Konsolí" myslíte tu KDE-čkovou variaci na xterm, ano?

Dělá to i v staré dobré textové konzoli, rozuměj /dev/tty0 a spol.?
Pokud ne, pak v jádře asi chyba nebude. Pokud ano, pak bude chyba
nejspíš chyba v jádře.

Výskyt podobného chování při kopírování textu naznačuje spíš chybu v KDE,
ale pokud by hypoteticky se něco zcvoklo v terminálové vrstvě, tak by to
mohlo způsobovat podobné efekty.

Dělají to i jiné programy v KDE? A naopak: dělají to jiné terminály, třeba
klasický xterm?

Nemáte třeba spuštěný nějaký program, co by ty klávesové události mohl
zkoušet odchytávat? Kdyby nestíhal a něco mu třeba unikalo, nebo se mu
naopak víc událostí slepovalo dohromady, tak by to mohlo mít podobné
následky.

> - mam odejit z KDE a pouzivat jiny WM? (kde-3.4.3)

Napíšete za trest tisíckrát, že "KDE není window manager".