nebezi sit

Neděle Duben 16 11:56:17 CEST 2006

On Sat, 15 Apr 2006 xphorum na centrum.cz wrote:

> to same kdyz si zvolim ifconfig eth0 down a potom up a nasledne dhclient
> eth0, prideli ip adresu, projevi se i nastaveni brany v ip route show
> (route), ale take ani ping nikam, [...]

To je dost zajímavý detail. To znamená, že jakási komunikace probíhá.

Ten ping zkoušíte kam? Zkoušel jste arping na nějakou lokální (ale cizí)
adresu? Slyšíte něco (tcpdump)? Když něco vysíláte, slyší vaše pakety na
té síti někdo jiný?

> Co mi prijde divne, je ze kdyz das vypis ifconfig , najde se eth0 a lo,

ifconfig bez ničeho dalšího vypisuje jen aktivní rozhraní.
Zkuste ifconfig -a. Nebo ještě lépe ip link. A při té příležitosti i
ip addr, ip rule a ip route a pochlubte se výsledky.

(A již zmiňovaná konfigurace iptables nebo čehokoli podobného na tom
počítači by taky neškodila.)

> kdyz dam iwconfig vyjede  [...]
> netusim proc mam i ve wifi sitich zarizeni eth0, jestli to neni tim, sit0
> ani neni nikde nastavena, ze by se mela nachazet ve vyctu, wlan0 pridana
> korektne pres ndiswrapper.

eth0 je tam z toho důvodu, že iwconfig zkouší všechny možné interfejsy,
jestli náhodou nejsou bezdrátové. sit0 je taková věc na IPv6, pokud IPv6
nepoužíváte, tak Vás to nemusí zajímat.